Dit houdt in dat wij, om verwerking van reparaties voor
u te bespoedigen, strengere regels hanteren met betrekking tot het aanmelden
en verzenden van reparatie goederen.
Enkele criteria voor het opsturen van uw reparatie
binnen de garantie periode:
Lees onze algemene voorwaarden.
·
Waar het
toestel is aangekocht,
·
Wanneer het
toestel is aangekocht,
·
Voor welk
bedrag het toestel is aangekocht,
·
Welk toestel
is aangekocht (artikel- en serie nummer).
Let op! Bij achteraf claimen van garantie kunnen administratiekosten
in rekening worden gebracht. Schades veroorzaakt door vallen, stoten, zand,
water, chemicaliën, elektrische ontladingen, oneigenlijk, onzorgvuldig c.q.
ondeskundig gebruik of ondeugdelijke bewerking, behandeling of opslag, etc.
kunnen niet onder garantie worden gerepareerd. U ontvangt hiervoor een
prijsopgave.
·
Zorg voor
een degelijke, beschermende verpakking die goed afgesloten is.
·
Om te
voorkomen dat producten ongerepareerd retour worden gezonden, vragen wij u
om een duidelijke klachtomschrijving mee te sturen met het toestel.
·
Gelieve voor
uzelf het serienummer van uw defecte product te noteren in verband met
navraag reparatiestatus.
·
Vermeld
duidelijk het retouradres waar u het gerepareerde product wenst te
ontvangen.
Indien u reparaties wenst toe te zenden
dient u dit vooraf te melden ( gebruik hiervoor het
RMA formulier ) per fax, of per post aan onze
Technische dienst, met vermelding van:
·
Aantal
·
Ordernummer
·
Reden van
retour
De afdeling retour zendingen verstrekken u een RMA
nummer (na opzending en goedkeuring van het
RMA formulier ) en geven u verdere instructies.
Uitgezonderd garantiegevallen*
kunnen reclamaties met
betrekking tot geleverde goederen uitsluitend binnen 5 werkdagen na
ontvangst
van de goederen
van een RMA nummer voorzien worden.
*DDS / Picotech biedt op al haar producten de officiële fabrieksgarantie. De
factuur is uw garantie bewijs. Bouwpakketten en of losse onderdelen vallen
niet onder de garantie bepalingen.
Het te retourneren pakket moet aan de buitenkant
duidelijk voorzien zijn van het aan u verstrekte RMA nummer. Schrijf het
nummer met zwarte stift op de bovenzijde (buitenkant) van de doos!
Wij kunnen enkel goederen in de
originele verpakking terugnemen. Om onnodige vertraging te voorkomen
verzoeken wij u om een korte verklaring mee te sturen. Bij aanvraag
van een reparatie vragen wij een duidelijke omschrijving te geven van het
defect of de klacht.
Reparatieprijzen producten buiten de garantie periode:
Per 1 januari 2008 is het vaste prijzensysteem voor reparaties afgeschaft.
Dat betekent dat u vanaf die datum voor een reparatie aan een toestel buiten
de garantietermijn vooraf een prijsopgave krijgt. Er wordt wel een
minimumbedrag aangehouden: als een reparatie minder dan € 35,00 exclusief
BTW (dit is inclusief verzendkosten), dan wordt deze uitgevoerd, kost het
meer, dan krijgt u een prijsopgave. U kunt natuurlijk bij het ter reparatie
aanbieden van een toestel ook zelf een minimumbedrag opgeven waaronder wij
zonder bericht mogen repareren.
Indien het product Total loss is kan worden besloten om niet tot reparatie
over te gaan.
·
Indien u akkoord gaat met de prijsopgave, worden de kosten zoals opgegeven
in rekening gebracht.
·
Indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave, sturen wij uw toestel
ongerepareerd retour en worden alleen onderzoekskosten € 35,00 exclusief BTW
(dit is inclusief
verzendkosten) berekend.
|
||||
Technische
Dienst DDS Picotech B.V.
Let Op! De reparatietijd kan oplopen tot 6 weken
* DOA= Dead on arrival |
||||